1) Du velger kasse - RÅGO, RÅGO + eller RÅGO Din

Ønsker du at vi overrasker deg, velger du standardkassene (RÅGO og RÅGO +)

Ønsker du selv å velge blant lokale grønnsaker, kjøtt, spekemat, bakevarer, juice og marmelader, velger du RÅGO Din.

2) Vi samler råvarene, vasker og pakker dem.

Hver uke plukker vi sesongens friske råvarer fra gårdene på Frosta. Etter at du har bestilt hos oss, bestiller vi hos produsentene her på Frosta. Så henter vi råvarene nærmest rett fra åkeren, eller fra vinterlageret. Vi tar råvarene med til våre lokaler, hvor de kontrolleres og pakkes i våre solide trekasser.

3) Vi leverer råvarene hjem til deg!

Når råvarene er pakket i RÅGO kasser, kjører våre egne sjåfører de ut til deg med våre egne biler. Vi bruker egne sjåfører fordi vi mener det gir best opplevelse og forutsigbarhet for deg som kunde. Sjåførene kjenner området og adressen din, og finner lettere frem hver gang. Vi bruker egne biler, fordi du lett skal kjenne oss igjen når vi kommer inn i gata di, og du kan være trygg på at vi kun transporterer mat i våre biler. 

 


 

RÅGO - en klassisk, solid trekasse

Vi leverer råvarene i en klassisk og solid trekasse som gjenbrukes. Vi mener ordentlige råvarer fortjener ordentlig innpakning. RÅGO-kassa tar seg dessuten godt ut på kjøkkenbenken. Hver uke vaskes kassa før den igjen brukes på nytt.

 

Levering

Etter at vi har mottatt en bestilling fra deg, kontakter vi deg så snart vi har plassert din adresse i vårt rutesystem og kan bekrefte hvilken ukedag vi leverer til din adresse. Samtidig avtaler vi hvilken uke første levering finner sted.

Vi leverer hver uke, mandag - torsdag mellom kl. 16-22, og vi sender en SMS til din mobiltelefon ca 10 minutter før vi leverer.

 

Leveringssteder

RÅGO-kassene leveres i områdene Trondehim, Malvik, Hommelvik, Stjørdal, Åsen, Levanger og Frosta.  

 

Leveringsintervall

For å sikre at du alltid har friske råvarer leverer vi så ofte som mulig hjem til deg. Samtidig ønsker vi at minst mulig mat blir kastet, derfor leverer vi enten hver uke eller hver 2. uke slik at du kan kombinere størrelse og leveringsfrekvens etter ditt behov. 

 

Sesongvariasjon

Råvarene varierer etter sesong. Det være seg grønnsaker, eller andre varer som kjøtt. I vår sesongkalender kan du se når de forskjellige råvarene høstes og kan leveres (se RÅGO sesongkalender).

 


 

Vanlige spørsmål

Endring - fra RÅGO til RÅGO +

Du kan når som helst endre størrelse eller type. Gå inn på "min side". Du trykker "endre abonnementstype" og velger din nye RÅGO-kasse. Husk å trykke "Bekreft/lagre"

 

Endring - innholdet i RÅGO Din

Du kan når som helst endre innholdet i din valgfrie RÅGO-kasse, RÅGO Din. Gå inn på "min side". Du trykker "endre RÅGO Din" og velger innholdet i din RÅGO-kasse. Husk å trykke "Bekreft/lagre"

 

Endring - leveringsfrekvens

Du kan når som helst endre leveringsfrekvensen for din RÅGO-kasse. Gå inn på "min side". Du trykker "endre leveringsfrekvens" og gjør ditt valg. Husk å trykke "Bekreft/lagre"

 

Handle litt ekstra - UKENS EKSTRA

Hver uke tilbyr vi noen ekstra råvarer som du for eksempel kan komplettere et måltid med. Gå inn på "min side". Du trykker "Ukens ekstra" og gjør ditt valg. Husk å trykke "Bekreft/lagre". Legg merke til at en "ukens ekstra" bestilling kun gjelder for påfølgende levering. Varene varierer fra uke til uke, derfor gjelder bestillingen kun en levering av gangen. Ved neste levering må du igjen gå inn og bestille det du ønsker. 

 

Pause - jeg ønsker å sette mitt abonnement på pause. Hvordan?

Pause administrerer du via "min side". Du trykker på "midlertidig pause" der kan du legge inn datoen du ønsker at pausen skal starte (fra og med), og datoen du ønsker å avslutte pausen (til og med).

Vi vil deretter levere kassen til deg på på din vanlige ukedag etter avsluttet pause. Husk å trykke "Bekreft/lagre"

 

Pause - jeg ønsker å beholde min leveranseuke (partall/oddetall)

Pause administrerer du via "min side", se over. Dersom du har levering hver 2. uke, så vil denne syklusen beholdes også etter en pause. Husk å trykke "Bekreft/lagre"

 

Pause - jeg vil sjekke om min pause ble lagret

Pause administrerer du via "min side", se over. Du trykker på "midlertidig pause" en gang til etter at du har lagret. Dersom datoene er synlige (fra og til), så er pausen lagret korrekt.